Vad döljer sig bakom dörr nr 3?

1kommentarer

Ja, det är frågan. Jag har två alternativ: Bakom dörr nr 1 finns möjligheten att flytta till Gotland, home sweet home. Min familj och mina vänner finns där. Dörr nr 2 visar vägen till att bo inneboende hos någon av mina vänner, ett par veckor på vardera ställe typ, eller att bo i Enköping ett tag, tills jag hittar något eget. Här kommer dörr nr 3 in i bilden. Vad döljer den för märkligt alternativ?
Jag funderade i mitt stille sinne ifall man skulle ta chansen att försöka hamna någon annanstans i Sverige, nu när jag ändå kanske måste lämna Stockholm? Faktiskt det enda stället som faller mig in är (hör och häpna!): Luleå. Jag har vänner där, som jag kan sakna. Jag gillar staden, det finns en härlig charmfaktor som gör att jag trivs där. När jag var på väg dit för några år sedan (typ fyra år sen?), så kändes det som om jag kom hem när jag landade på Kallax.
Det är ju faktiskt rätt sällan man känner en sån "hem-känsla" när man kommer till ett ställe. Jag minns så väl att mamma hade en sån känsla om Stånga när vi åkte dit när vi var yngre. När vi kom till Lye så sa hon alltid att "nu är vi snart hemma", även om det var flera mil hemifrån. På Gotland är 3 mil skitlångt och 5 mil är en hel evighet, speciellt när man är lika rastlös som den här fröken Molin.

Nedräkningen till VM har börjat, om två veckor är vi där, nervösa, upptrissade och glada över att vara där. Jag ser fram emot det jättemycket och jag tycker inte tiden går tillräcklilgt snabbt.
Men å andra sidan är det väldigt mycket jag ska hinna med på den tiden, så jag får nog vara nöjd med hur "sakta" tiden går.

Nu är det läggdags för fröken Molin, jag skulle gått o lagt mig för jättelänge sen, men jag fastnade as always framför några avsnitt av True Blood.
Puss på er, på återseende!

1 kommentarer

Bosse

28 Sep 2009 09:20

Lule minsann. Se där... Ja varför inte. Hade varit skitkul att återuppta kontakt med dig igen på riktigt :) Välkommen upp :)

Kommentera

Publiceras ej