"Var rädd om snoppen!"

0kommentarer

Jag var ju hemma på Gotland över julveckan och hann med att träffa familj och vänner en del.
En dag var jag hos min skitgubbekompis och vi spelade som vanligt kort, pratade skit och drack fint kaffe. Mat fick jag också! =)
Iaf, så satt vi o pratade skit medan töjsabiten i huset lekte med sin killkompis som bor tvärs över gatan. Rätt som det är så hör man inifrån vardagsrummet: "Var rädd om snoppen"! Vi stannar upp i vårt spelande och vrider oss av skratt! Barnen är tre år, och så kommer töjsabiten med ett sånt uttalande... Haha!
Lite senare så sitter barnen och klipper o klistrar och pojken springer iväg. Kommer tillbaka och är jätteglad över att ha klistrat fast en pappersbit på töjsabitens sovrumsdörr. (Ni skulle sett va nöjd han såg ut!)
Anyway, min kompis sa till honom att "man får faktiskt inte klistra fast saker på dörren", varpå barnets motargument var: "men, jag kan ju leka spindelmannen!"....
Vad som rör sig i barns huvuden är för oss vuxna en jättegåta. Nåja.=)

Kommentera

Publiceras ej