Win-win situation.

0kommentarer

Ibland här i livet kan man stöta på missnöjda människor.
En del av dessa missnöjda människor går omkring och är missnöjda är det mest för sakens skull. De är bittra helt enkelt. Dessa går inte att "rädda".
Andra missnöjda människor kan man faktiskt hjälpa, se till så att deras liv piggas upp lite. Här kommer poängen: man måste ge och ta. Man kan inte bara gå omkring och vara en bitter jävel och bli uppiggad av andra utan att själv försöka hjälpa till att pigga upp någon annan bitter jävel i sin omgivning.
Man kan inte heller gå omkring och bara försöka pigga upp andra, det blir man ju helt sänkt av. Kommer man tillräckligt långt ner så är det en jävligt brant och hal uppförsbacke man får se fram emot.

Just nu är jag ganska missnöjd. Men jag har några nära och kära som piggar upp min vardag. Det räcker liksom med att de berättar något roligt som hänt dem, att de har något som gör att de mår bra. Då mår jag bra, och lyfts upp ur dypölen där jag alltför ofta är.

Nu ska jag göra ännu en kund nöjd. Eller missnöjd. Förhoppningsvis blir jag inte kallad CP idag.
Håll tummarna för det. :)

Kommentera

Publiceras ej