Valborg

0kommentarer

Valborg idag. Imorgon stegar vi fint in i maj månad, och det verkar som att det ska vara sol hela helgen. Eller ja, SMHI säger det iaf, sen vet man ju inte om det verkligen blir så eller inte...
Det vart inget Valborgsfirande för mig och inget första maj-tåg blir det heller. Jag kommer att sitta på den glamourösa Gotlandsbåten när det går av stapeln, är det inte fantastiskt så säg.

Som vanligt när jag ska åka till Gotland så har jag lite ångest. Alldeles för lite tid och alldeles för många att träffa. Har svårt för det där med prioriteringar i privatlivet. Jobbet har jag lärt mig, där vet jag vad jag måste pria och inte, men på Gotland är det väldigt svårt. Jag kommer inte att hinna att träffa alla som jag lovat att träffa, det är jag fullt medveten om, men jag får göra vad jag kan. Jag får se hur det ser ut. Tanken på Gotland gör mig... vad ska man säga? Stressad, illa till mods nästan. Men det ska nog gå bra.

Nu ska jagdricka upp mitt glas vin och se klart filmen, sen är det läggdags för fröken Molin, hon är en trött liten tjej efter en tuff fyra dagarsvecka.
Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej