Something new...

0kommentarer

Jaa, har varit halvdålig på att blogga. Nu kommer iaf en liten rapport.
Jag har varit i Bilbao, på ett fantastiskt EM. Jag har haft jätteroligt, fått nya kubarvänner, insett att spanjorer ute i förorterna inte alls är vana vid turister, därför pratar de i princip nada engelska. "No habla inglese!" fick man höra rätt mycket.
Jag lyckades iaf prata några meningar knackig skolfranska, de förstod vad jag sa, men sen insåg jag att det var för längesen jag pratade franska, så jag höll mig till engelskan. Eftersom jag kan berätta vad jag heter, fråga "hur mår du?" och "vart vill du äta?", så kommer man inte så långt, eftersom de gärna svarar väldigt fort, och väldigt mycket franska tillbaka, så nej. Det gick bort.
Själva mästerskapet var halvkonstigt upplägg, i 3x3x3-finalen var det en tävlande i taget, det gillade jag inte riktigt. Mycket konstigt, och stressande för dem som var uppe.
Jag lyckades inte så bra när jag var uppe och tävlade, men under träning gick det bra, slog nytt personbästa med 21,69, utan tur! Det som stör mig så mycket är ju då givetvis att det då går så satans dåligt när jag är uppe och tävlar...
Tävlade i en ny gren, Rubiks Magic. En ganska meningslös gren egentligen, men vafan. Kul att ha någon mer gren att tävla i. :D  I denna gren gick det dock bättre när jag tävlade än när jag tränade, vilket förvånar mig. Men men, jag är nöjd. :D

Jag ska skriva mer antingen senare ikväll eller imorrn, har ingen lust nu, fixar mat, Uffa ska komma hit sen, vi ska äta ihop.

På återseende.
Tjo!

Kommentera

Publiceras ej