Tramsiga tisdag med dagdrömmar.

0kommentarer

Tisdagar är fortfarande min hatdag, då jag är (mer) grinig och sur, men det brukar gå över när man kommer hem.
Dagen började svårt, blev försenad till jobbet på grund av  en "olycka" som slutat med en person förd till sjukhus (läs: en hoppade framför tåget), och resten av Stockholm blev försenade till alla tider de hade att passa.

Tvättar idag. Skittråkigt.
Längtar till Gotland, har hemlängtan idag.

På jobbet har alla lönesamtal. Alla utom vi gröngölingar som inte jobbat ett halvår och blivit fast anställda ännu.
Det kommer, jag stressar inte.

I övrigt går jag och dagdrömmer om en ny mobil.
Jag vill ha en sån här:
HTC TOUCH DIAMOND
HTC Touch Diamond heter den, och hos oss kostar denna skönhet 4993,75 ink moms. Inget man slänger ut hur som helst inte, men den är riktigt snygg faktiskt. Var riktigt anti mot den i början, men nu har jag börjat mjukna.
Touchscreen-skärm, Windows Mobile 6.1 Professional, hyfsad kamera (vafan man nu använder mobilkameran till...) och så är det två års garanti på. Det tycker jag är bra, för jag stöter dagligen på kunder vars prylar slutat funka utan nån större anledning nån vecka efter ettårsdagen. Surt sa räven. För min del så hade jag behövt en drulleförsäkring, med tanke på hur bra jag är på att råka ta sönder prylar.
Drömmer även om att min dator inte ska vara så jefla seg, men se på fan, det är den, och den skulle väl behöva viss uppfräschning. Mm, det får vi fixa när  jag kommer till Gotland. Zeus kan allt. :)

Jag fick träffa Ingela i söndags. Det var verkligen jätteroligt, vi var hemma hos hennes syster som bor i Haninge, som jag hört så mycket om, men aldrig träffat. Det var trevligt, vi spelade Uno och pratade skit, och som vanligt hade vi jätteroligt!

Om cirkus 30 minuter är torktumlaren färdig med mina kläder. Tänk om Uppfinnar-Jocke hade kunnat fixa en tvättmaskin och en torktumlare som kunde kirra tvätten på typ en 10-15 minuter, så var det klart sen. Hade varit guld värt.

Ta det vackert, nu ska jag se på Grey's.

Kommentera

Publiceras ej