Semester varje måndag?

1kommentarer

Hade väl förvisso inte varit en dum idé, rätt skönt faktiskt att slippa de überstressaade mååndagsmänniskorna.
Två av mina kollegor har pratat löst  och skojat om att ta ut alla semesterdagar de har kvar för att ta ut dem på måndagar, för då är det som värst.
Människan gillar inte måndagar, och det gör att de måste låta deras usla måndagshumör gå ut över någon annan. Man måste straffa någon för att det blivit måndag igen. Det är de människorna som ringer till oss.
Behöver jag säga att jag inte tycker om dem?

Idag är det söndag, vilket gör att det är måndag imorrn. Jag ska spendera den väl, kanske gå ut lite nån gång, men annars nä. Det ser ju askallt ut ute, jag vet inte vad jag ska ut o göra..
På fredag kväll åker jag till Gotland! Ska bli jätteskönt faktiskt. Jag har tagit ledigt måndag, så jag kommer faktiskt att slippa de måndagssura den veckan! Moahaha!

Det ska bli skönt att komma hem. Träffa Zeus, mamma, pappa, Therese, Claes, Karin och Ingela måste jag träffa. (har beställt disken)
Alla andra får ursäkta, men det är faktiskt Zeus och mamma o pappa som är viktigast, så är det bara. Jag kan bara längta så vansinnigt mycket efter mina föräldrar, få en sån sjuk hemlängtan som gör att man gråter likt en femåring vars godisklubba precis blivit stulen. Att jag längtar efter Zeus behöver jag inte ens säga/skriva, det är en självklarhet. Så är det bara.
Tänk va skönt det ska bli att komma hem...

Nu måste jag snart börja träna 4x4x4 så jag kan tävla i den på Svenska Kubdagen! Hade varit kul att komma iväg på nån tävling innan dess, men det är fan aldrig värt att åka nånstans för att pynta för två hotellnätter när det bara är en dags tävlande. Icke sa Nicke. (Sen skulle det kunna ha att göra med att jag inte har nå pengar just nu, men bara kanske)
Jag måste få ner mina tider på trean också, på EM slog jag ju till med riktigt bra tider under träningen, bästa tiden blev ju 21,69, men sen när det väl kom till kritan och var min tur att tävla, så gick det ju inte alls bra. Som vanligt. Bläj!
Träna mera!

1 kommentarer

Elin

19 Oct 2008 21:26

Det är klart att det är familjen man vill träffa i första hand! Det är som att när man flyttar från ön, å sen kommer på besök så ska ALLA träffa en...å träffas man inte så får man skit för det. Även såna "kompisar" som man inte pratat eller träffat sen gymnasiet! Det är skumt.... Man blir ju helt stressad!

Ha det så mysigt med familjen..å pojken din! Vem vet...vi kanske ses sådär bara helt poff..=)

Åker till gotland nu i veckan... =) Jag å Majsan bara.

KRamar

Kommentera

Publiceras ej