Mysiga måndag?

1kommentarer

Jag har inga problem med måndagar. Tisdagar. Det är min hatdag i veckan. Usch.
Det sitter kvar sen skoltiden när man var tvungen att åka till en annan skola på andra sidan Gotland. För nån ynka kurs. Vafan. Det var ofta man hade åkt buss förgäves, att man kom dit för att inse att man hade fått ett mail att man kunde stanna hemma, eller kanske rentav ha lektion, en hel timme, sen fick man åka hem. Hemma igen halv tre på eftermiddan om man tog tidigaste bussen man kunde hitta. Kollektivtrafiken på Gotland säger jag bara. De har förstört mina tisdagar forever.

Nej, det här med måndagar, det kan faktiskt vara rätt okej. Tills alla andras fullkomliga HAT för måndagar sveper över en som en flodvåg. Måndagar är de mest överjävligas dag. Då ringer alla tjuriga, som verkligen laddat upp hela helgen, för att ringa och berätta att "min datorkomponent/TV/telefon funkar inte!! Byt den NU!"
Folk är så otåliga, samtidigt som de ibland inte verkar ha något problem med att service kan ta längre tid, OM de får skicka prylen via oss. Vi köper ju servicetjänsten av de stora tillverkarna, och det går betydligt fortare (typ 1-2 veckor) om kunden tar kontakt med dessa direkt. Men ändå, arga ska de vara.
Jävla måndagar.
Ta ett djupt andetag och räkna till tio.
Nu ska jag gå till tuben.

På återseende.

1 kommentarer

Elin

06 Oct 2008 19:11

Taaaack..:-D Jaa..det va verkligen såå himla gott!!

Lyckat:-)

Kramar

Kommentera

Publiceras ej