En ful mobil, please.

2kommentarer

Nokia har gjort en SonyEricsson-style, och börjat göra alla telefoner likadana. Eller nåja, nästan.
En telefon som ser ganska klok ut, är deras N85. Jag kan tänka mig en sån, trots att jag inte riktigt känner att Nokia är något för mig. Jag tycker att de har blivit fula och alldeles för plastiga på nåt vis. Eller jag vet inte. Ungefär som att jag inte gillar AIK. Inte alls, i någon sport. Vet inte varför, jag bara gillar dem inte. Lite så är det med Nokia.
MEn det kanske kan bli ändring på det?
N85
Den ser ju trots allt schysst ut, kostar runt 4800 på bästa stället. Kamera med 5 megapixlar, anpassad för spel, musik och underhållning. 3G (vad alla nu ska ha det till?!), skjutbar lucka åt två håll(!!), och massor, orkar inte ens leta mig igenom alla specar som finns. Den här är snyggare än i princip alla mobiler Nokia gjort på åratal, fattar inte att de kan släppa ifrån sig en sån himla massa fula mobiler. Vem vill ha en ful mobil?
Jag menar, Nokia skryter mycket om vad som finns i mobilen, men det fula yttre gör att man inte vill ha en sån. Som N95, N73, eller varför inte E71? Fula! Alla Motorolamobiler är också fula, Sony Ericsson har fastnat lite, så alla deras är aslika, varken fula eller snygga, men likadana.
Där har ju faktiskt Samsung varit lite utåt. De satsar på snygga prylar. Inte bra prylar, utan snygga prylar.
De har många skönheter i sitt stall, och om jag inte visste bättre, så hade jag utan tvekan köpt en Samsungmobil. Igen.
Men nä. Man får helt enkelt välja: Snygg och dålig telefon, eller ful och bra mobil. Inte snygg och bra, så enkelt ska det minsann inte vara.
Jakten på den perfekta mobilen går vidare.

Smell you later!

2 kommentarer

M

14 Oct 2008 08:24

Hmmm du kanske ska koncentrera dig mer på vad du vill kunna använda telefonen till, typ jag tror inte att du behöver nån bra kamera för det har du väl en annan? Är det inte bättre på att satsa lite mer på ljud?

Hoppas att du har det bra! Kramar!

Elin

14 Oct 2008 22:04

Jaa..denna mobildjungel! Magnus jobbar ju på SonyEricsson...så det finns ju inte några andra mobiler här hemma än just dessa..å tur är väl det...för annars vet jag inte hur jag skulle kunna bestämma mig för vilken!!! =D



Ja, det är mysigt att vara mammaledig..börjar dock jobba i februari igen! =/

Kommentera

Publiceras ej