Så mycket åsikter - so little time!

1kommentarer

De senaste dagarna har jag haft så himla mycket att skriva om, men när jag väl kommit hem. Tankar och idéer som jag vill dela med mig av.
Så, här kommer en liten lista på saker som jag inte orkar/hinner/vill blgogga ett eget inlägg om:

*Barack Obama vann! I knew it! Slut på Bush-fasoner? Stiger dollarn nu? Är USA redo för en icke vit president? -något som alla tänker, men ingen säger: hur länge får han leva?
* Varför har man på sig gummistövlar när det är snorkallt ute? Det är inte varmt, och det är inte snyggt alls. Det var inte ens blött ute! Bort med fula gummistövlar!
* Varrför har man trädgårdshandskar på sig på tunnelbanan? Brist på annat att ta på händerna när det är kallt?
* Varför säljer man hårinpackning i en tub som inte går att klämma ut det sista ur?
* Varför är schampo-flaskor större än balsam flaskorna? Det är ett fult försäljningsknep tycker jag.
* Varför har man aldrig tillräckligt mycket pengar att köpa julklappar för?
* Vem stjäl mina härsnoddar och hårspännen?(och vem gör hål i mina strumport?)

Igår var en lugn dag på jobbet för mig, jag satt inte med kunder igår, utan bara ringde runt till serviceverkstäder och liknande och kollade statusar på olika ärenden, o så förstås posten.
De väldigt få kundsamtal jag tog igår, måste varit de värsta på hela dagen för hela kundservice. Vem ringer in och gnäller om att prylar saknas om man inte öppnat lådan? Varför i hela fridens namn nekar man en 42-tumstv när man beställt och kommer få betala för 40, och dessutom är skitarg för att det kommit fel?
Det låter onekligen konstigt. N'est-ce pas?

Jag har massor mer, men nu måste jag röra mig mot jobbet, det är förseningar på röda linjen mot jobbet idg...
To be continued.

1 kommentarer

Jag.Kariin

12 Nov 2008 21:13

Balsam ska man inte ha så mkt av. därför de är mindre. I think =)

Kommentera

Publiceras ej