Stressflytt vs Flyttstress

0kommentarer

Ja, det blev en lite stressad flytt får man säga, jag har börjat få in saker i nya lägenheten, men inte allt. Han jag ska hyra av (Gabriel) ska ännu ta bort lite saker från lägenheten, så jag har fortfarande mycket kvar i min gamla lägenhet.
Jag ska måla om i köket också, funderar på att ha en svart vägg, sån här griffelfärg, så att man kan skriva med krita, det vore ju skitcoolt! Resten blir vitt, för just nu är det chockorange färg, och jag känner inte riktigt att jag vill ha det.

Jag och Zeus åker upp på onsdag kväll, och då ska jag försöka få med mig lite mer saker, typ som knivstället och verktygslådan, som jag skulle behövt häromkvällen när jag var uppe...
Vet bara inte i vilken ordning vi ska ta allting, för vi ska måla, montera, åka på Ikea mm, och jag vill ju inte ta Ikea sist, dvs precis innan vi ska åka tillbaka till Gotland, för jag ska köpa lite småsaker till lägenheten och då känns det så hiskeligt onödigt att släpa med det till Gotland och sen ta med det tillbaka till Stockholm. Känns onödigt bassligt, men å andra sidan så kan jag gå på Ikea nästa gång jag kommer upp/hem.

Älva får vara kvar i Visby den här gången också, jag kan inte ha henne springandes under fötterna när vi ska måla, men samtidigt så vill jag så gärna att hon ska få följa med. När jag åker nästa gång får hon följa med, för då åker jag ju "hem" och ska stanna.

Jag och Linda var ju på Ikea i fredags, det tog verkligen mycket längre tid än vad vi räknat med, men det var skönt att gå med henne, hon är ett mycket trevligt sällskap, och jag kommer som sagt att sakna det. Jag ser fram emot att komma ner till Visby i sommar och sitta och fika ute med henne, när allting är färdigt i deras lägenhet som de renoverar. Det blir verkligen skitsnyggt! Så vill jag också bo när jag blir stor.

Nu måste jag äta. Känner mig lite halvkrasslig, men något måste jag ju få i mig, det är verkligen dags.


image25
När man ser såna här bilder, så inser jag att jag kommer sakna Therese också. Jag får väl be henne om ursäkt för bilden, men it had to be done... Haha!

Och ja, självklart kommer jag att sakna Zeus också när jag är i Stockholm, jag bara tyckte att det var en sån självklarhet, att jag inte behövde skriva det. I'm gonna miss you baby.

Kommentera

Publiceras ej