Imponerad

0kommentarer

I helgen slogs ett nytt, helt otroligt rekord på kuben. Yu Nakajima är verkligen otrolig, blott 17 år gammal, född 1991, kom han in och vann VM i Budapest, som sin första tävling, och har blivit den stjärna som lyser mest på kubhimlen.
Nya rekordet lyder 8,72 på bästa enskilda och 11,28 snitt. Verkligen ofattbart!
Jag är hyfsat impad får man säga, själv går det ganska trögt med kubandet just nu.

Själv planerar jag att åka på SM i augusti och EM i september. EM ska gå av stapeln i Krakow, eller så var det väl tänkt, de ansvariga har tagit bort EM från listan på kommande tävlingar, så nu vet jag nog inte egentligen. Men jag ska dit iaf, och jag ska försöka vara bra, och slå mina gamla "rekord". Det har inte gått så överdrivet bra för mig på tävling, har inte lyckats presterat så bra som jag gjort när jag övat.
"Practice harder" lyder tipsen när man frågar om hur man ska bli bättre. No shit, Sherlock, det hade jag nog aldrig listat ut själv.

Nåja, jag ska väl ta lite frulle antar jag, annars blir jag så vansinnigt hungrig senare.

Kommentera

Publiceras ej