"Hemma"

1kommentarer

Ja, nu är man på plats i Hässelby i nya lägenheten. Jag smygsurfar på någon annans bredband dock, mitt eget bredband kommer inte ännu på några veckor.
Sjukt orättvist tycker jag att man inte kan få det att komma igång tidigare, men vad ska man göra då?
På måndag ska jag börja jobba! Ska bli skitkul! Idag har jag varit och köpt tunnelbanekort, så jag ska väl ut o provåka lite nån dag, vet inte när bara, har inte bestämt mig.

Förra veckan när jag och Zeus var uppe så målade vi en vägg i köket med griffelfärg, alltså sån där "svarta tavlan-färg". Riktigt coolt blev det och jag är riktigt nöjd. :)
Igår målade jag resten av köket, för jag gillade inte direkt den chockorangea färg som var där innan. Man kunde ju få huvudvärk av att se på den...

Jag var barnvakt åt härliga Ebba i tisdags och då ritade vi massor på väggen och hade jätteroligt. En heldag med fyra i rad, Uno, Yatzy, pussel, pannkakor och så min svarta vägg, kan det bli annat än succé hos en 6-åring?
Så här blev köket, iaf en del av det, jag är riktigt nöjd, och jag ÄLSKAR blommorna jag satt upp!

Älva har börjat äta igen, hon har knappt ätit något de senaste två veckorna, bara för att hon känt att något varit på gång, men nu så. Jag har köpt en leksaksråtta till henne, en sån där med päls, det gjorde susen, sen dess är hon sitt vanliga jag igen, och det är jag glad för. Har varit lite orolig för min lilla kattfröken.

Nu ska jag packa upp resten av mina saker. Två kartonger kvar, men jag vet inte riktigt vart jag ska göra av allting...

1 kommentarer

I

30 May 2008 08:59

Gud vad fint du fått det! Härligt! Hur går det på jobbet? Har du kommit igång?

Kram!

Kommentera

Publiceras ej