Jul på Gotland.

0kommentarer

Ja, jag är på Gotland sedan i söndags, men jag vill åka hem. Jag känner att jag inte trivs här.
Blev utbjuden på mat hos familjen i Vallstena, "jo, förresten! Ta med dig pizza!"... Mmm, sagt och gjort, jag åker bort o beställer pizza. En kvart. Vad fan gör man en kvart i Visby, en söndag klockan 16.30? Jaa, åkte förbi Statoil o köpte mig en kopp kaffe, körde runt resten. Skittråkigt helt enkelt.

Jag blir stressad här. I Stockholm är det trots alla människor en viss ordning, som att man håller sig till höger när man går, alla håller hastigheten i trafiken, undviker att krocka när man gör över övergångsställen och i butiker.
Här så är det total katastrof-oreda. Människor över-fucking-allt, de kan inte köra bil, och överallt gäller den "gotländska huvudregeln": Jag går först. Dra mig baklänges. Det här funkar ju fan inte. Jag blir sjukt stressad av all denna oreda! I Sthlm må det vara mycket folk, men alla vet hur man tar sig fram, respekterar andra gående och bilister. Den respekten finns liksom inte på Gotland. Jag går först. Sanslöst.
Jag behöver åka hem.

Imorgon är det julafton med sedvanlig julstress. Hörsne City vid lunch, och innan dess ska vi ha intagit julmat i Vallstena. Efter Hörsne är det tillbaka till Vallstena för julklappsutdelning och givetvis mer mat.
Nåja, det är bara jul en gång om året, så då får man väl stå ut... =/

Till alla mina läsare (de få som verkar vara intresserade):
God Jul på er! God speed.

Kommentera

Publiceras ej