Lev på hoppet!

0kommentarer

Jag hoppas att jag fått klart med lägenhet, jag vill verkligen. Jag vill verkligen tro att jag kan ha fått lägenhet.
Men jag vet ändå inte, man kan ju inte ta saker för givet, det går ju inte.
Jag har iaf gjort klart att jag är mycket intresserad, så allt jag kan göra nu är att hålla tummarna för att det ska gå vägen.

Imorgon flyttar första valpen hemifrån, hon ska till en början bo i Ljugarn en månad med sin nye ägare, sen flyttar de till Stockholm, där han bor "på riktigt". Känns inge roligt alls att de ska flytta, men så är det ju bara. Beyla som flyttar först, var den första att öppna ögonen av de fyra små liven, jag var det första hon såg. Hon fick ju iaf en bra start på så sätt... :) Hon är också den som alltid fattas när man är ute, och man bara ser tre valpar, för hon ska iväg på äventyr och kolla hur allting ser ut.
Blenda (Tindra) ska flytta på torsdag eller fredag, kommer inte ihåg. Hon är också en äventyrlig dam, som gärna brottar ner sina syskon.
Bestla ska bo kvar hos oss. "Bestla med tassen" kallar vi henne för, för hon vinkar alltid med ena tassen, och hon är helt bedårande söt. Ganska lugn och snäll tjej.
Blodyxa, eller Byxen som jag kallar honom för, är pojken i familjen. Den enda valpen som inte är såld eller tingad. Märkligt, eftersom han enligt mitt tycke är den vackraste i kullen. Han är helt strålande vacker, och väldigt lugn och han tyr sig gärna till en, bara man klappat honom några gånger så är man hans kompis. Han är den som jag skulle köpt om jag skulle ha valp, fan va fin han är.
image24
Från vänster: Blenda/Tindra, Bestla, Beyla och Blodyxa.

Det är nu man hatar kennelverksamheten, när man måste göra sig av med valparna. Jag vet, det är inte mina valpar, inte min kennel... Men jag var det första de såg när de öppnade ögonen, jag var där första dagen, jag har varit med och sett dem växa upp till de individer de är.... De är ju så fina!
Tänk va lätt det varit att stoppa en innanför jackan och så bara åka hem....
Men nej, Älva hade nog inte gillat det. Inte mamma heller för den delen, för hon hade nog allt märkt om det saknats en valp.

Nåja, jag ska ta mig en macka, har inte gjort det ännu.
Have a nice day!

Kommentera

Publiceras ej