Danish Open 2008

0kommentarer

Ja, nu är jag hemma, efter att först ha varit iväg hela torsdagen i Sthlm på arbetsintervju, hann i princip inte mer än att vända i sängen, så skulle jag iväg igen. Det var nämligen helgen jag väntat på sedan länge; Danish Open, Danmarks första kubtävling.
Alla biljetter bokade och betalda, bara att åka. Fan va jag hade planerat. Iväg strax efter 8.00 med taxi till flyget, sedan landade jag lugnt på Skavsta 9.30. Problemet var att jag och två till var först av planet, så vi gick förbi där man skulle hämta bagaget, för det hade inte kommit ännu, när vi passerade.
Så där stod vi, på fel sida av skjutdörrarna som bara öppnade sig från andra hållet, och letade efter bagageband. Icke. Efter en stund fick vi iaf komma igenom och fick därmed vårt bagage. Iväg igen, leta rätt på en SJ-automat som kunde ge mig mina betalda buss- och tågbiljetter som skulle ta mig till Norrköping.

Lögn i helvete. Fanns ingen sån på Skavsta, men busschauffören verkade tycka synd om mig, eller så hade han en mycket bra dag, för jag fick åka med ändå, samma med en tjej som hade ett trasigt Visa-kort. Väl vid Nyköping station fick jag min biljett. Så iväg till Norrköping där jag blev upphämtad av Gunnar. Bil sen genom Linköping och Jönköping där vi hämtade de två andra, sen vidare mot Danmark.

När vi kom fram till hotellet i Danmark efter flera timmars bilande, så var det så perfekt att några av holländare kom precis då. Så det blev att packa in saker på hotellet och iväg till nåt matställe, holländarna var hungriga. Så vi satte oss på nå litet sketet pizzaställe och kubade, hade jätteroligt.
Själva tävlingen var skitrolig, det var som vanligt kubande från morgon till kväll, varenda vaken minut så satt man och kubade. Jag kubade själv inte så mycket vid frukosten just, jag är ganska sur på morgonen, och koncentrerade mig istället på det något vattenstarka kaffet jag blivit tilldelad.

Hemresan var lika kaotisk, det var jättetråkigt att åka flera timmar innan tävlingen var klar, men jag var ju tvungen... Flyget från Köpenhamn var mer än en timme försenat, vilket innebar att jag skulle inte hinna med mitt flyg hem från Skavsta. Lyckades iaf ta mig hem från Arlanda, 450:- för en standby-biljett, det är jag riktigt glad för. Tråkigt bara att jag kunnat vara kvar en timme längre på tävlingen, men det är sånt som händer. Jag längtar till SM och EM, för jag kommer nog inte kunna ta mig till någon tävling innan dess... Skitsynd.
Nåja, nu ska jag inte dravla mer om min Danmarksresa.

Håll tummarna att de ringer och lämnar positivt besked om jobbet!
Jag har egentligen mer jag vill skriva om, men jag vet inte riktigt hur jag ska hantera allting. Det var inge roligt att komma hem och få veta vad som pågått när jag varit bortrest. Hemlighetsmakeriet får fan vara slut nu, så det så. Det handlar inte om att välja sida, för vi ska stå på samma sida allihop. (och nej, Zeus har inte gjort något, han är helt oskyldig till det här jag är arg/lessen/besviken över...)

Kommentera

Publiceras ej