Äntligen fredag!

0kommentarer

Förr i världen (läs: när jag jobbade på taxin) så såg jag aldrig fram emot helgen.
Helg innebär jobb.
Men nu, när jag har ett vanligt jobb (läs: 8-17, med flex!) så längtar man till fredagarna! Helg=ledig!
Det här med flex är fantastic! Jag har valt att jobba 07.15-16.30 (av någon anledning), och med bara 30 min lunch, så har man sparat någon timme hit och dit, så att man kan gå hem 15.00 på fredagen! Egentligen ännu tidigare, för jag har jobbat över ytterligare 4 timmar. Men de ska jag spara, så att jag har, ifall jag behöver, eller bara vill gå hem tidigare...

Nästa år när det är deklarationsdags, så kommer jag småle lite, för de stackars jävlar som ska registrera alla dessa gotländska deklarationer.
En bunt med låt säga, 100 deklarationer, kan ta allt från 45 minuter till 3 timmar. Beroende på hur många bilagor och trams personen skickat in. Den som haft flest hade 22 bilagor, fullsmetade med siffror som undertecknad skulle skriva in på datorn. Det tar en stund.

Helgen ska tillbringas softandes, ska nog ut till Vallstena och titta på valparna, de har fått ögon nu, enligt utsago.
Jag måste ju se de små liven! De är så fina. =)
Ska lägga upp nya bilder när jag har. Shit vilka fina små varelser de är. Som russin i ansiktet är de... =)
Nåja, nu ska jag gå och se om min tvätt är klar.
Sen ska jag till min kärlek, vi ska grilla ikväll!
Gott!

Over and out!

Kommentera

Publiceras ej