Irriterande med allt. Tamejfan!

2kommentarer

Jag måste bara skriva av mig, jag är lite chockad/irriterad/besviken.
Har väntat på undertext till två greys anatomy-avsnitt ett tag nu, så jag översatte det själv.
Så skrev jag på undertextsidans forum att jag översatt dessa och att jag undrade om någon kunde hjälpa mig kolla så att dessa stämde.
Och jävlar va skäll man fick.
Hon som översatt sen säsong ett (var tydligen mycket viktigt att påpeka) fick frispel och man "var minsann tvungen att vara med i en grupp" som översätter detta.
Jo tjena. Shit va arg hon verkade.
Man blir ju lätt chockad över att man får skäll för något man gör för att underlätta för andra.
Nåja. Det går väl över. Hennes ilska och min besvikelse.
Kärring.

Jag har hand om hundpensionatet i helgen (igen) och det går bra här.
Igår hade jag sex hundar, men de åker hem en efter en, så nu har jag tre kvar, varav en åker hem ikväll.
Just nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli 18 så att hunden ska få åka hem och de andra få mat.

Har ett par småsaker som ligger och gnager just nu som jag är irriterad över, men det är inte mycket att bry sig om.
T.ex. att gotländska bilförare är sämst (tamejfan!), de tycker att "jag går först!", och ju större fordon man har, desto fler rättigheter har man. Alla fotgängare i Visby, både gående och turister, anser att hela byn är ett övergångsställe och alla bilar borde stanna, var det än är. Cyklister finns det tydligen inga skyldigheter för(hate those), de cyklar över övergångsställen utan att stanna och kolla så att bilar stannar, utan de tänker att "äsch, han stannar väl om han ser att jag cyklar".
Suck.

Naj, nu ska jag göra lite kaffe så att jag blir lite gladare här i livet.
Jag saknar Zeus.... =/
Annica out!

2 kommentarer

Kariin

31 Mar 2007 23:14

Jag är en bra cyklist. Jag stannar för bilarna. =) så du gill aiaf en cyklist ;)
Puss

stefan

18 May 2007 20:44

hej! jag läste om att du översatt "greys", vilka avsnitt var det?? på udnertexter finns bara till s03e19. Det finns en undertextsida som heter http://www.opensubtitles.org/sv, där kan man lägga upp egna anonymt eller bli medlem. Mycket bra, tycker jag.
Om du har senare kan du skicka dom?? Jag håller på med e24 åt min fru, men det tar sån j-a tid.

Kommentera

Publiceras ej