Abetslös, dag 1 - AMS trams

0kommentarer

07.48 var klockan när jag vaknade till liv idag.
01.23 var sista gången jag tittade på klockan och somnade.
Var orolig. Tänker för mycket på taxin, av nån jävla anledning...
Kommer alla dit dem ska? Kommer allting att funka?

Jag har spenderat alldeles för mycket tid på att grubbla över alla regler som inte följts, alla som inte riktigt sköter sig.
Jag är skadad. Av den där jävla taxiverksamheten, som varit allt för mig, fram tills för en månad sen. Då kände jag att jag gav upp. Orkade inte bry mig längre.
Blev uppsagd, pga arbetsbrist, då avtalet med de samhällsbetalda resorna var uppsagt med en månads uppsägningstid.

Jag måste ta nya tag, andas ny luft.
Idag ska jag visserligen hjälpa till på växeln, 11.00-14.30 ungefär.
Innan dess ska jag till arbetsförmedlingen och säga att jag står utan arbete.
Blir nån timme hit och dit i administrationen på taxin, men det blir nog inte mycket.
Några timmar i veckan kanske.

Sen ska jag träffa kusin Karin efter det. Ska bli mysigt. Hon är så go.

Naj, jag ska nog göra mig en kopp kaffe, sen ska jag göra mig vacker, och redo för AMS. De håller på med mycket trams där borta, men jag ska nog kunna tas med dem.

Annica out!

Kommentera

Publiceras ej