Solen skiner!

0kommentarer

Nationaldagen i det Molinska hemmet på Södra Slottsgränd ägnas i år uteslutande åt tvättande.
Iaf nästan. Jag tvättar, översätter Grey's Anatomy, sätter upp tavlor.
Har till och med hunnit sitta i solen och läst min thriller 'Patient 67' i 20 minuter.
Det är för varmt, och jag är lite för rastlös för att sitta still i solen någon längre stund.
Har hängt ut mitt täcke på vädring. Det blir skönare att lägga sig under det då.
Frisk, ljummen sommarluft.
Egentligen borde jag passa på att dammsuga också, men jag har ju ingen lust.
Jag nöjer mig med att tvätta. Det var dags.

Zeus ska åka till Fårö i eftermiddag när han slutat jobba... Han ska stanna där tills på fredag.
Jag vill också åka dit, men jag ska ju jobba imorgon och på fredag, så det är inte nån större mening med att åka ut vid 16, för att åka hem vid 19-20-tiden.

Jag gillar att jobba måndag till fredag, har lite flex sådär, så jag brukar jobba 07.15-16.30 ca.
Ledig lördagar och söndag. Det tråkiga är ju att Zeus jobbar varje helg. Han är aldrig ledig en hel dag på helgerna.
Lite tråkigt, för vi hinner aldrig träffas ordentligt. Man hinner sakna lite för mycket.
Det är visserligen bra att sakna lite, men för mycket... Njaej, det gillar jag inte.

Ja, o så har ryggvärken gått över. Sviterna efter 20 minuters gocartkörning är inte att leka med.
Men nu har jag ont i ena foten och vaden när jag stödjer mig på det benet istället. Inte heller nå roligt.
Men men, life's a bitch.

Nu ska det in en ny omgång i tvättmaskinen.
Tjingeling!

Kommentera

Publiceras ej