Om konsten att orka.

0kommentarer

Konsten att orka, att orka med att saker som man sett fram emot blir inställt, att man själv ställer in något för att man själv inte orkar.
Orka lyssna på barn som leker, springer, stojar, för oväsen (!!).
Koppla av, koppla bort.
Selektiv hörsel är bra.
Orka göra något man sett fram emot när huvudet bara värker, dunkar som om det ska explodera när som helst.
Njaej. Huvudvärk är icke önskvärt.
Man tänker att "det går över", men när det inte gör det, så är det bara att gå och lägga sig igen.
Hjälper inte det, bit ihop.

Zeus och jag var på Ikea i tisdags. Vi åkte upp till Enköping för att köpa en bil till Zeus. Eller ja, han köpte en bil. =)
Den var skitfin. Jag är ruskigt avundsjuk faktiskt. Jag vill också ha ny bil.
Sen åkte vi iaf ner till Kungens kurva och plöjde igenom Ikea och Jula. Man blev lite fattigare, men det är det alltid värt.
Jag vill bo närmare Ikea.

Nu måste jag äta. Har sovit till och från sen 16.30 igår. under den tiden har jag varit vaken ungefär 2 timmar.
14 timmars sömn. Det börjar bli dags för något ätbart.

Annica out.

Kommentera

Publiceras ej