Känslor.

0kommentarer

Jag har mycket jag vill skriva om.
Just nu är det jättemycket som snurrar i huvudet.
Känslor är märkliga saker, det vill jag lova. Detta gäller givetvis alla slags känslor.

Det mesta som snurrar just nu gäller jobbet jag sökt, får jag det eller inte? Varför inte?
Vad händer om jag får det? Vad händer om jag inte får det?
Om jag inte får det, så har jag iaf en deltidstjänst på Kronofogden på 16 timmar i veckan i sju veckor framåt, sen kommer mina lilla tjänst som jag har nu på Skatteverket tillbaka 30 juli. Den räcker "ett tag". Vet inte hur länge riktigt.
Jag vill ju ha lite ledigt, vara på Fårö tillsammans med Zeus och hans familj. Semester liksom.
Men samtidigt så vill jag ha jobbet, jag menar, en heltidstjänst går inte att tacka nej till.
Speciellt inte nu, när Arbetsförmedlingen verkar jaga mig med blåslampa.
Förra veckan ringde han mig fyra arbetsdagar i rad, helt sjukt!

Samtidigt som det känns som att jag verkligen kan få det här jobbet, så känns det som att "varför ska jag få jobbet?", känner mig inte alls säker åt något håll, Men just för stunden så lutar det åt att jag tror att jag inte får det.
Jag menar, varför skulle jag? Jag kan vara trevlig om jag vill, jag kan vara tjurig (dock försöker jag att inte vara det bland folk...).
Men jag vet inte. Får besked i veckan.
Njaej, jag väntar och ser.

Jo, jag har köpt en ny fläkt. Det är lite för varmt för att inte ha en sån.

Har fan en riktigt sugig kväll. Känner mig riktigt hopplös, lite nere.
Känner mig ganska märklig. Nervös? Arg kanske? Orolig? Deppig? Njaa. Jag vet inte riktigt.
Mitt huvud är ett fullständigt kaos just nu. Känslomässigt kaos.
Blä, I tell you!
Kom ihåg: det som är självklart för dig, är kanske inte riktigt lika självklart för andra.
- Annica out!

Kommentera

Publiceras ej