Mycket tänkande..

0kommentarer

Jag tänker för mycket på det förflutna...
Det som varit har varit, gjort är gjort..
Men ändå, det sitter som fastetsat i huvudet på mig.
Tänker mycket på mig, på Zeus, på jobbet..
Det går inte att ta tillbaka, hur mycket jag än vill.... Tänk om man kunde ändra det förflutna. Vill man det? Skulle man ångra sig sen?
Ibland känns det som ett slag i magen, om och om igen...

Hur ska jag göra med jobb?
Vad ska jag göra? Jag har inga idéer alls!
1:a mars ska jag iaf till arbetsförmedligen och anmäla mig som arbetslös.

Visst att jag ville bli av med mitt avskyvärda telefonistjobb, men på det här viset? Nej...
Det hade varit bättre om jag fått ett annat jobb och sagt upp mig själv. Då hade det varit på mina villkor..
Har funderat på att plugga, har ett par idéer om vad jag skulle kunna plugga, men kommer jag in?
Vart ska jag plugga? Distans kanske..?
Jag har inte särskilt bra betyg heller, trots nåt MVG hit och dit. VG i nästan alla ämnen.
Medieprogrammet var rätt roligt, läste journalistik och redaktionellt arbete som inriktning.
Hade ju iofs kunnat valt något bättre, för pluggandets skull, för att kunna göra något nyttigt sen.
Men va fan, inte tänkte man på sånt då.. Jag gjorde iaf inte det. Jag ville så gärna bli journalist just då.
Men nu då?

De på jobbet säger bara att jag har livet framför mig, att jag kan göra hur mycket som helst.
Men hur ska jag spendera tiden? Vad ska jag göra?
Naj, det återstår att se...

Kommentera

Publiceras ej