Märklig känsla i magen.

0kommentarer

Känner mig konstig idag.
Har som ett nervöst pirr i magen..
Kanske så att jag är nervös för Zeus, på hans första dag (igen) på polisen, eller för mitt eget jobb.
Om fyra veckor är jag arbetslös.
Det känns verkligen för jävligt.
Fy fan va konstigt allting är.

När beslutet kom att vi skulle få färdtjänsten så satt jag i växeln. Det kom på faxen, två sidor med text från Gotlands kommun. På den ena sidan var det två rutor och efter dem stod "Gute Taxi" och "Taxi Gotland".
Rutan vid Gute Taxi var ikryssad. Fattade inte vad det var för nåt först. Sen när jag kom på det...
En av chaufförerna hade rast, satt och drack kaffe på växeln och jag visade honom papprena.

Jag var helt lyrisk och ringde Uffa och bara vrålade att vi fått färdtjänsten. Han blev helt tyst i luren, och sa sen till mig att spara faxet, han var på väg in..
Det var början av färdtjänsten, och nu är det dags för slutet.

Det är dags för mig att gå vidare till något nytt, vet inte vad bara.
Svårt att få tag i jobb...
Hade varit skönt att få tag i något roligt. Men men, vi får se.

Zeus börjar på nytt, och jag får sluta. Men han är värd det nya. Verkligen. Han är värd allt det bästa.

Me out!

Kommentera

Publiceras ej