Annica till SM och TV4 nyhetsmorgon

0kommentarer

Så har jag nu anmält mig till Swedish Open (eller ja, SM) i Rubiks kub, som kommer att äga rum 25-26 augusti på Tom Tits i Södertälje.
En stund efter jag skickat iväg anmälan, så fick jag ett mail ifrån en på Svekub (kubföreningen) där han berättar att Gunnar Krig (bäst i Sverige) ska vara med i Nyhetsmorgon på TV4 på fredag morgon, och att de vill ha jämn könsfördelning i soffan, så de undrar om jag vill och kan vara med. Lite panikkänsla fick jag där.
Att jag överhuvudtaget vågat anmäla mig till SM är ett jättestort steg för mig, och att lösa kuben inför folk.. Jag har ju inte gjort det särskilt mycket... Att dessutom göra det i direktsänd morgontv! Wow!
Jag tackade ja direkt!
Shit va nervös jag blev! Jag var ju det redan innan, men nu är jag det ännu mer. Gudars skymning, hur ska det gå?
Jag kommer att se ut som en nybörjare brevid Gunnar, eftersom han kan lösa den på dryga 10 sekunder, medan en annan lyckas lösa den på dryga 30 sekunder...
Nåväl, det ska väl förhoppningsvis gå hyfsat, men det återstår ännu att se...

-Annica out!

Kommentera

Publiceras ej