Mycket Fårö blir det!

0kommentarer

Två helger i rad har vi varit på Fårö nu.
Det är helt fantastiskt där ute.
Zeus har kört traktor, och jag har hjälpt till att gräva.
Vi har fått vatten till friggan, iaf utanför precis, dricksvatten. Det ska dras in i friggan också, men det kanske vi ska göra i helgen som kommer, för då ska vi ut igen.
Det är rätt skönt att få göra något, jag har ju gått arbetslös så länge nu. Har hopp om två jobb, men det ena är bara sommarjobb, och jag vet inte om jag pallar att gå två månader till, utan att göra ett jävla jota...
Det sliter på en, faktiskt. Man blir förslöad, orkar inte göra något..

Mamma har gett bort en av sina hundar. Anton, mellanschnauzern.
Synd, för vi har börjat bli kompisar nu, han och jag.
Han har aldrig riktigt gillat mig, för han kom in i familjen när jag flyttat hemifrån redan, så han tycker väl inte att jag "tillhör familjen". Eller så har jag väl gjort honom nånting när han var liten, jag vet inte.
Men nu, sen jag har varit därute och hjälpt till med pensionatet, så har det varit han och jag, har gett honom så mycket tid och uppmärksamhet jag kunnat. Det uppskattade han.
Det är ju bara så, att i och med att en av de andra hundarna ska ha valpar i mitten av maj, så kommer Anton att få mindre uppmärksamhet... Så nu i veckan som kommer så ska han flytta till en från "jobbet" (där jag jobbat förut), som tycker mycket om Anton, och han gillar henne tillbaka.
Han blir enda hunden där, och får sällskap av en gammal bortskämd katt och en gammal "pensionerad" häst. En stor nordsvensk. Det blir bra. =)

Annica out.

Kommentera

Publiceras ej