Husvisning med huvudvärk...

0kommentarer

Större delen av dagen har jag tillbringat liggandes i sängen med en himla huvudvärk.
Inge roligt alls, att behöva ha det så.
Jag avskyr att ha ont i huvet.
Har iofs varit mindre på sistone än vad det varit förut.
Min förkylning håller på att lägga sig. Skönt.
Det har jag sett fram emot.

Idag har det varit en mäklare här. Han skulle värdera huset.
Britta som äger stället har flyttat till äldreboende, och hennes äldsta dotter orkar inte ha hand om huset. Hon är 70 år. Det är förståeligt, det är sju lägenheter i två hus som ska ses om, och mycket som behöver bytas och renoveras.
Huset jag bor i är byggt på typ 20-talet, och det har blivit sparsamt renoverat sen dess. Det behövs ny isolering, nya golv..
Förhoppningsvis blir det ett av Brittas barnbarn som köper huset tillsammans med sin karl. Då är vi boende garanterade att bo kvar. Det är ju bra.

Imorgon ska vi åka till Fårö och måla friggebod. Ska bli roligt.
Jag trivs på Fårö, det är tyst och stilla, inga snorungar som klättrar på muren utanför och för ett satans oväsen...
(tydligen så får man ta det när man bor i innerstan... "skyll dig själv" heter det...)

Nu ska jag diska.
Annica out.

Kommentera

Publiceras ej