Skeppet sjunker.

0kommentarer

Just nu befinner jag mig på ett sjunkande skepp, som är min taxiväxel.
Bilägarna gaddar ihop sig, anti min chef/mor.
De vill få bort växeln, för att de ska spara pengar.
Detta innebär att växelpersonalen kommer att stå så gott som utan jobb.
De vill att "Fastlandet" ska styra bilarna helt, och att en i växeln sitter och övervakar det hela.
I min mening så funkar inte det, men de är så övertygade om att det blir mycket bättre så.

Jag blir ju självklart besviken att de tycker så.
En del säger att det inte funkar, att de kör in för dåligt, så vill de att "Fastlandet" ska styra och ställa med dem hur som helst. Det blir ju inte bättre för det, för de på fastlandet har ju ingen som helst koll på vad allt på Gotland ligger!
Helt sjukt!
De vill att jag och en till ska vara kvar,för vi har varithär längst, vi vet hur det funkar.
Det ska bli färre timmar,och vi ska svara på 44-samtal.
Mig vill de ha kvar för att jag "funkar bäst".
Men va fan, jag vill inte heller vara kvar.

Just nu sjunker skeppet, och jag vet faktiskt inte hur vi ska lösa det här.

Kommentera

Publiceras ej