Jobbet.

0kommentarer

Jag gillar inte mitt jobb. Det undgår nog ingen.
Jag har äntligen kommit på varför.
Mina arbetskamrater. Iallafall en del av dem.
En del av dem (dvs 95%) tillbringar dagarna med att ringa non-stop till växeln, "när och var har jag min nästa körning?", "när kan jag ta rast?", "jävla dem på Fastlandet, hur fan i helvete tänker de?!".
Jag tar inte skit för vad någon annan gör.
Jag tolererar heller inget skitsnack om något som inte finns, något som inte är.
Hatar folk som pratar skit bakom ryggen på andra och är superfjäskig när de träffar på dem. Blä!

Jag är vansinnigt trött på att få höra dagarna i ändå hur dåliga de på Fastlandet är.
Eller ännu bättre, hur dålig min chef är.
Jag tycker inte att allt skit som hon får är berättigat.
Jag gillar visserligen inte alla beslut hon måste ta, men va fan, ingen annan hade kunnat gjort hennes jobb bättre än vad hon gör.
Finns ingen  annan som svarar på telefon dygnet runt för skitsaker. Hon fixar allt.

Sitter man på andra sidan vattnet är det lätt att vara uppkäftig och hitta på egna saker när verkligheten börjar bli tråkig.
Men hörredu. Håll käften istället.

Min arbetssituation idag är inte den bästa. Men det är nog inte heller den sämsta.
Jag är dock trött på mitt schema. Jag gillar inte att jobba helgnätter. Dagtid går bra, men kvällen..
Nä, det överlåter jag gärna till nån annan.
Måndag till fredag 07.00-15.00. Det hade vart nåt det. =)

Idag kommer jag ihåg vad jag skulle skriva häromdagen.
Alla vill lösa problem, det finns bara olika sätt att göra det på.
Men som sagt. Det är lätt att sitta på andra sidan vattnet och va dryg.
Annat är det när man har verkligheten ståendes rakt framför en och morrar likt en sur rottweiler.

-Puss hej

Kommentera

Publiceras ej