Melodifestivalen och plankstrykeri

0kommentarer

Igår var jag och Zeuset ute i Vallstena och hjälpte mamma med hennes hundpensionat.
Zeus och Uffa byggde plank som ska vara mellan hundarnas utegårdar.
Jag fick bli målare, eftersom jag är så satans klen och inte orkar bära, så jag stod större delen av dagen och målade med Falu Rödfärg.
Vi var där ute och jobbade från 10.30 till 19.00, så vi var rätt trötta när vi kom hem..
Men de var tacksamma för hjälpen och då var det roligt att vi åkte ut..

Vid 21.00 var det dags för Melodifestivalen.
Spänningen var olidlig.
Tycker Europa lika mycket om svenska bidraget Carola, som Carola själv gör?
Klarar Carola en förlust? Kommer hon gå på efterfesten om hon inte vinner?
Frågorna var många inför kvällens final i Athen.
Jag tror att hon i själva verket ställde upp för att hon var så säker på att vinna.
Hade hon tvivlat, att hon trodde att hon hade chans att förlora, så hade hon aldrig ställt upp.
Så divig är Carola.

Jag har aldrig varit något större fan av Carola.
Hon är överreklamerad, och alldeles för kristen för min smak.
Men ändå, man hejar ju på Sverige för Sveriges skull. Inte för Carola.

Jag anser att den bästa låten vann.
Det hade väl kunnat vara en bättre låt, lite mer schlager, men den var bäst i startfältet.

Jaja, Carola vann ju inte, och sur som satan var hon för det.
Men hon kör vidare med sina diva-fasoner, och satte sig på sitt o hotell o söp till med de som var med henne i Athen.


Livet går vidare ändå.
Med eller utan vinst i Eurovision Song Contest....

Kommentera

Publiceras ej