"Can you vänt, Sir?"

0kommentarer

Jag kan inte direkt skryta med mina engelska-kunskaper.
Jag har väl haft lätt för språk o så i skolan, men aldrig känt att jag varit bra på engelska.
Förrän imorse.
Vid 06,05 ringde en tjej från ett hotell i innerstan, skulle boka en taxi åt en engelsktalande man med sällskap.
Han stod och gafflade i bakgrunden hela tiden, och tjejen jag talade med var måttligt road av det, dessutom lät hon väldigt nyvaken.
"Can you vänt, sir?", säger tjejen och försöker fortsätta med taxibokningen.
Han fortsätter gapa i bakgrunden och frågar hur lång tid det tar för taxin.
"It takes fem minutes."
Fem minutes.
Han verkade ha bråttom, och verkade onekligen missnöjd med detta.
Efter att de pratat en stund, så bokar hon iaf taxin till 06,35.
Då var det inte så bråttom ändå..
Frågan är, hur kan en tjej med de engelskakunskaperna få jobb i en hotellreception?
Hon var inte särskilt trevlig heller, utan var ganska kort i tonen, och lät väldigt otrevlig.
Kan kanske ha att göra med att hon lät nyvaken?

Lite roligt ska man få ha på jobbet... =)

Kommentera

Publiceras ej