De giriga damerna...

0kommentarer

Var på Willys och handlade förut.
Hela tiden fick jag väja för medelålders damer som kommer med sina kundvagnar.
"Störst går först."
När jag äntligen fått allt jag ville ha, gick jag till kassan.
Tre öppna kassor, och ganska lång kö till varje.
Så kommer en man och ska precis till att öppna en kassa till.
Som vanligt, alla kastar sig dit.
En dam i 50-årsåldern går dit med sin vagn, korsar min kö som jag står i, tränger sig in först i kön, före två män som redan står i den nya kön.
Så har hon mage, att rycka på axlarna och frågar "jaha, vem ska gå först"?
Hon trängde sig verkligen, alla såg det!
Men de två männen med varsin korg tar varsitt steg tillbaka och låter damen gå före.
Vilken otrevlig dam..

Men som sagt, störst går först... På gott och ont.

Kommentera

Publiceras ej