Vad ska du bli när du blir stor?

0kommentarer

Det här är något jag tänkt ganska mycket på senaste året.
När jag var liten, och var med i "Vi i Ettan" i lokala tidningen, ja, då skulle Anniica Molin minsann bli polis.
Minsann.
När jag sedan inför högstadiet åkte på "studiebesök" till Slites högstadium för att hälsa på, så ville jag bli journalist.
När det vart dags att välja gymnasieprogram, så valde Anniica Molin att söka Media.
Kom inte in på fastlandet, så jag fick gå i Slite.
Fram tills dess att jag började trean på gymnasiet, så var det så självklart vad jag ville bli.
Sedan dess har jag tvivlat.
Visst, jag har frilansat lite som journalist, har tyckt att det varit skitkul, men det finns inga jobb.
Just nu finns mycket intressant.
Mycket som jag skulle kunna tänka mig att hålla på med...
Men det är ju det där med utbildning.
Att sätta mig i skolbänken igen, nää, det känns inte riktigt nå intressant. Men jag har hört att man måste ha en massa utbildning för att få ett bra/kul jobb...
Naj, jag vetefan.




"Vad skall du bli när du blir stor?
ska du bli som far och mor?
ska du bli en boss
en försäljare
eller disponent någonstans?
eller kanske nöjer du dig med
vilket jävla skitjobb som helst
du bara bryr dig inte alls
det får gå som det går
vad skall du bli?"
-Ebba Grön




*djup suck*



Kommentera

Publiceras ej