Vad vill man med det här?

1kommentarer

Jag är inne i en period igen, där jag funderar på vad jag vill bli när jag blir "stor".
Höll på att börja plugga här för en vecka sen.
Fritidsledare. Hade vart nåt.
Frågade min gamla gymnasielärare, vad tror du?
Hon trodde helt på den idén.

Men naj, jag vet inte... Ska jag verkligen sätta mig i skolbänken igen?
Leva på existensminimum, jobba extra när jag orkar?
Naj, det fixar jag inte. Inte än.

Sökte ett jobb på kommunen.
Har inte hört ett ljud på två veckor.
Då är det fan kört.

Vad gör jag för fel?

1 kommentarer

IXI

23 Aug 2005 22:25

Gotland och jobb det är inte enkelt. Marknaden är liten och det är stora kartellbildningar på ön. Man fördelar oftast jobben mellan vänner och vänners barn etc. mao ganska korrupt på många sätt. Men ge inte upp försök förstå systemet så kommer du förstå att den kortaste vägen till det du söker inte är det kortaste avståndet mellan A och B.

Finns det tex någon du känner på kommunen ? kan du redan i din ansökan referera till henne / honom. Om du känner fler personer. Vem har bästis med personalavdelnings dirren ?. Du måste vara listig och ta reda på så mycket som möjligt innan du skriver en ansökan.

Hör inte bara av dig till företag som söker personal. Ligg steget före. Kolla upp företag som du tycker är intressanta. Kolla med vänner och vuxna om dom vet någon om bolaget du är nyfiken på. Vad har dom för behov imorgon etc etc. Du kan på detta vis ligga steget före.

Min morfar sa till mig en gång. Om du inte förstår varför ett beslut blir som det blir följ pengarna först då får du sanningen.

Kommentera

Publiceras ej