Öppenhet, ärlighet, empati osv.

0kommentarer

Idag har vi haft en sk workshop med en beteendevetare, efter att alla på avdelningen fått göra ett test och sedan haft ett personligt möte med den här människan. Då fick man alltså en analys på sitt eget beteende, vad man har för grundbeteende och anpassat beteende. Grundbeteendet är ens everyday beteende, det anpassade är tex på jobbet.
Vi har idag avslutat den här utbildningen eller vad man nu ska kalla det för, med den här workshopen. Vi skulle försöka komma på grejer som gör att vi kan arbeta bättre tillsammans, lära oss att förstå varandra och hur de andra funkar.
Vi diskuterade att man måste vara öppen, ärlig, ha empati, kunna ge och ta konstruktiv kritik osv mot sina kollegor.
Är inte det en självklarhet i övriga livet också? Man måste kunna vara det mot sina vänner och mot sin pojk-/flickvän också! Det är ju ingen idé att gå omkring och ignorera andra, inte lyssna och så vidare. Det är ju viktigt att man ska kunna vara så mot alla. Den gyllene regeln: Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Enkelt.
Är du tyst och svår mot mig, så kan jag vara det tillbaka. Men helst inte. Jag gillar öppna dialoger. Vuxet va?

Nu ska jag ta mig an monstret.

Kommentera

Publiceras ej