Otacksam.

1kommentarer

Sedan i tisdags har jag hand om min mors hundpensionat.
Som tidigare gånger hon varit iväg så har jag stått utan något att välja på, dvs att jag inte "kan" säga att jag inte vill ta pensionatet.
Själva pensionatet är väl ingen fara, men det är otacksamheten.
Hennes attityd, att hon inte behöver fråga om jag vill ta pensionatet, utan bara räknar kallt med att jag ska släppa allt jag har för händerna och åka ut. Att hon inte behöver tacka för hjälpen, att "det var snällt av dig".
Inget. Nada.
Igår berättade hon att hon tänkte nog stanna en extra dag, för att hon behövde träna med Tyra, och möjligheterna var bättre där.
Jojo, gör det. Så bad hon mig att boka om hemresan på Destination Gotlands hemsida.
Sure, nemas problemas. Men så funkade det inte, så jag ringde henne och berättade att jag gjort som det ska, men sidan vill boka på en extra person (eller bil, fattade inte riktigt va fan den höll på med....), så det gick inte som jag ville.
Då förklarar hon för mig att jag gör fel, med nedlåtande ton. Nej, jag gör som jag ska! Försöker bara ändra tiden, men sen står det att det är en extra med på bokningen! Då blir hon upprörd och säger att hon får väl göra det själv, för att få det gjort.
Tack som fan.

Jag är less på otacksamheten, det får fanimig vara nog snart.
Efter imorgon så får hon väl stanna hemma.



Valparna växer iaf så det knakar, och en av dem har öppnat båda ögonen ordentligt. Två av de andra har börjat försiktigt med att öppna varsitt öga. Den enda pojken är dock blygsam och har inte öppnat ögonen alls ännu, men det kommer.
De är fantastiskt fina, och men blir ju sugen på att skaffa hund. Men inte ännu.... Dessutom vill jag ha en större hund. Schäfer är ju favoriten, eftersom det är sådana jag växt upp med.
Vackra djur.

Nu ska jag sitta och titta på valparna en stund.

1 kommentarer

Kariin

13 Mar 2008 23:41

De är någe fel på DG hemsida när de gäller att boka om! jag hade samme promlemos.

Kommentera

Publiceras ej