Do you need a pick-me-up?

1kommentarer

Änu en helg till ändå. Det enda kreativa jag har gjort är att jag igår gjorde saffransbiscotti. De blev inte lika bra som förra gången, men ändå. Jag är nöjd. Uffa är glad han med, eftersom det var honom jag gjorde dem till.

I helgen har det blivit ett nytt helt otroligt rekord på Rubiks kub. Erik Akkersdijk slog till med fantastiska 7,08! I senaste Illustrerad Vetenskap står det att människan pressat rekorden till så låga som de bara kan bli. I kubens värld gäller inte det. Nu har man sänkt antalet drag i scramblingen från 25 drag till 23, vilket bidrar till lägre tider. Sen använder ju Erik en mycket bra metod också, som gör att det går jävligt fort. Jag är sjukt impad av den lilla holländaren, kan inte säga mycket annat.

Imorrn är det åter till jobbet. Det går faktiskt bra tycker jag, man får ju en del skäll och allmänna klagomål, men generellt sett så har vi mycket nöjda kunder.
En kollega som jag börjat umgåtts med rätt mycket, Monika, går omkring och räknar dagar kvar till semestern. Oavsett veckodag, så går hon omkring och tamigfasen spyr solsken över alla som behöver uppmuntras. Hon går som en frisk fläkt och hon trubbas inte av förrän fredag eftermiddag, för av någon anledning verkar hon tycka att dessa är jobbiga. Vi andra gillar ju fredag eftermiddag, så då får vi ge henne lite uppmuntran och berätta att veckan är ju faktiskt snart slut. :)

Nåja, nu har jag gett en liten inblick i min vardag. Jag ska dricka kaffe och ät saffranbiscotti nu.
Men jag återfinns här, i vita soffan i Hässelby, precis brevid tunnelbanan. :)

1 kommentarer

Kariin

14 Jul 2008 16:53

Oj då bidde lite fel där.. =)

Ehm nu kom jag av mi vad jag skulle skrive...

Eh......Jo vi ses om cirkus en vecka =) Får fixe upp mi nån vecka upp ti di!! Pussen

Kommentera

Publiceras ej