Helgerna borde vara längre.

1kommentarer

Visst är det konstigt va helgerna går fort?
Fredag eftermiddag efter 17 är det bästa som finns, då vet man att man har härliga 63 timmar tills nästa samtal på jobbet. Visst är det fint? Sen hur man väljer att tillbringa dessa lediga timmar är upp till var och en. Två av dessa timmar är ju garanterat till för resa från jobbet på fredagen och till jobbet på måndagen.
Ikväll ska jag själv ägna fyra timmar åt att tvätta. Dessa timmar, som jag väntat på i två veckor är dyrbara, man ska tvätta i princip hela garderoben, så att man har rena strumpor de närmaste veckorna. Jag har alltid strumpbrist av någon anledning...

Igår hade jag en ganska oväntad gäst faktiskt. Satt i soffan i lugn och ro, när jag hörde nåt konstigt gnissel. Funderade på vad kattskrället höll på med, men hon satt o viftade på öronen för att lokalisera vart ljudet kom ifrån. Det var inget gnissel, snarare ett visslande, typ. Kollar ut genom fönstret, och vad sitter där, om inte en liten dvärgpapegoja? Stackarn, han hade flugit vilse han. Satt där på fönsterblecket och var lagom vilse. Tänk den stackarn som äger fågeln, och inte vet vart han är...
Jag tänkte att jag får väl öppna fönstret och se om han vill komma in (varför vet jag inte...), men det ville han inte, så han flög iväg. 10 minuter senare var han tillbaka igen, satt ute på blecket och sjöng. Han flög iväg igen när jag på nytt försökte öppna fönstret. Jag lämnade fönstret öppet en stund, ifall att han nu skulle komma tillbaka, det vet man ju aldrig. Men nix pix, har inte sett av honom sen dess.

Jag har äntligen lokaliserat min timer, så nu jävlar ska det slipas tider till både SM och EM! Det ska bli sjukt kul! =)

Nu ska jag sortera tvätt och halvdega en timme innan det är dags att tvätta.
Smell ya later!

1 kommentarer

I

26 Aug 2008 11:42

Fy fan för franska vitlöksostar! Nu skulle du varit här så hade jag öst lite galla ett tag och kanske blivit på lite bättre humör! Kram!

Kommentera

Publiceras ej