I-landsproblemen hopar sig.

0kommentarer

Ja, då var ännu en vecka till ända! Det är alltid lika skönt när man kommer hem på fredagar, det har man ju liksom arbetat sig fram till under hela veckan.
Har inga som helst planer, imorrn ska jag åka in till stan och få nya kubstickers av en kubfantast.

Det har varit mycket på jobbet på sista tiden, främst för att vi hamnat efter så himla mycket i och med semestern. I onsdags jobbade vi över en massa, på direktiv av "högre makter", för att vi skulle plöja igenom mailboxen, som känns som att den aldrig kommer att bli tom. Det blev den förvisso inte heller, men vi som var där gjorde ett bra jobb iaf.

En del människor kan man liksom aldrig sluta förundra sig över. En kvinna till exempel som  beställde några prylar hos oss, och av någon anledning tog posten någon dag extra på sig att leverera till henne. Hon väljer att maila oss och berättar hela den här storyn, att hon lade ordern som en måndag, och ordern kom fram på fredagen. "Jag ska nog inte handla hos er något mer eftersom posten tog sån tid på sig". Punkt.
Vad svarar man en sån människa?
Att sluta handla hos oss för att posten en gång tog längre tid på sig, det är som att sluta handla mjölk på ICA för att en dag så stod mjölken längst ifrån kassan. Sen väljer man att handla på coop, för där stod mjölken på samma ställe varje gång.
Whatever. I-landsproblem.

Nästa i-landsproblem är ganska vanligt nuförtiden, märks mest av hos kvinnor. För att citera en tjej på tunnelbanan idag: "Ju mer kläder jag köper, desto mindre kläder har jag att ha på mig".
För många stämmer säkert detta, att man liksom inte kan ha de nya kläderna med de "gamla, fula" trasorna som för länge sen gjort sitt.

Nu ska jag fixa nå mat, sen ska jag kuba lite, SM nästa helg! :D

Kommentera

Publiceras ej