Jag skickade hunden till döden.

1kommentarer

Jag har hand om mammas hundpensionat sen i tisdags. I måndags kväll kom polisen ut med en liten Cavalier King Charles Spaniel, som hittats i en lägenhet tillsammans med sin matte som legat död i fyra dagar.
Tänk dig, fyra dagar utan mat och vatten...
Han fick komma och bo på pensionatet, medan vi letade efter ett nytt hem till honom.
Han var ganska pigg första dagarna, men han blev allt mer hängig, och i fredags kväll fick jag köra honom till veterinären, för han kissade blod... Hon säger att hon kan sätta honom på antibiotika, men hon var väl inte helt övertygad om att det var värt det, för han har mycket problem med hjärtat (vanligt för rasen), och han hade väldigt höga blåsljud i hjärtat.
Alltså, han är inte pigg, han mår väldigt dåligt.
Iallafall, så pratade jag med de anhöriga till den avlidne igår morse och de bestämde sig för att avliva honom, eftersom han mår så pass dåligt. Så igår mitt på dagen så ringer min syster och berättar att han spyr blod, kissar blod, bajsar blod.
Så det var bara att få hit de anhöriga och komma och hämta honom och ta honom till veterinären. Han har mest legat och sovit, inte ätit, druckit väldigt lite.
Så väntade vi i flera timmar på att de skulle komma och hämta hunden, och så hämtade de honom vid 19-tiden igår kväll.
Det vansinnigt jobbiga är, att han sprang ifrån oss, sprang runt och drack vatten, provsmakade de andra hundarnas mat i köket, och så ut och iväg.... Som om ingenting hade hänt, han var pigg...
Men då hade han ju redan fått sin dom, för han skulle förmodligen bli sämre igen, och slutligen lida för mycket.
Det är ju helt bedrövligt. Fan va dåligt jag mådde över allt det här. Vill aldrig behöva göra nåt sånt här igen... Usch!

1 kommentarer

amelie

16 Apr 2008 17:16

hur mår hundar av att vara på pensionat?

Kommentera

Publiceras ej