Regn vs snö.

0kommentarer

Det har snöat idag, stora fina snöflingor har ringlat sig ner från skyn. Det ligger kvar lite av det på marken den här gången, det ser rätt fint ut.
Men jag vet inte, är det så bra med snö? Om man ser ur trafiksynpunkt så är ju snö ganska dåligt, det är ju det minsta man kan säga, men lek-mässigt, barn skulle nog säga att de älskar snö. Så länge ingen är vänlig nog att stoppa ner en näve av den vita härligheten innanför jackan (helst bak i nacken...) eller ger en en flygande käftsmäll av snö.
Naj, så gillar jag inte snö, det ser ganska fint ut när det bara ligger där, men jag tycker inte om det på vägarna. Usch.
Men regn gillar jag inte heller nå vidare, det är kallt, grått, tråkigt, blött... Snö har ändå sin charm med sitt ljus, det känns som att det inte blir riktigt lika mörkt när det ligger en decimeter snö på marken.
Snö vinner nog den kampen tror jag, så länge det inte är äcklig blöt snöslask, sånt blir man galen på.

Jobbfronten går trögt, ett av jobben jag verkligen hoppats på har blivit tillsatt. Det var fem tjänster, och ingen av dem hade jag en chans på. Skittråkigt, eftersom jag faktiskt trott att jag kanske hade det.... Det känns bara som att det inte finns nå ljus i tunneln just nu. Tråkigt att behöva låta så negativ och pessimistisk, men just nu är jag tyvärr sån. Har liksom inte ork att hålla modet uppe, känns bara blä.

Måndags var en tragisk dag för vår familj. Mamma startade i våras en kennel, och familjens hund Tyra fick två valpar. En av dem (hanen Arnulf) flyttade till Ängelholm för typ två månader sen och den andra skulle mamma behålla. Astoria. Mamma fick ta bort henne i måndags. Riktigt tråkigt, men det var inte mycket annat att göra. Hon blev på dagen sex månader. =(

Nu ska jag försöka bli av med min avskyvärda huvudvärk som slog mig precis.
-Annica out

Kommentera

Publiceras ej