Hur påverkar du?

0kommentarer

Idag har jag varit "barnvakt" en dryg timme åt hyresvärdens fina dotter, Ebba 5 år.
Vi gjorde såna där pappersloppor, spelade yatzy, byggde korthus, lekte med katten.
När hyresvärden kom för att hämta Ebba sen, så berättade hon att hon var så glad över att jag bodde här, och att jag var så snäll mot Ebba. För jag hade varit med i planerna, när de planerade att flytta hit. Att Ebba skulle ha någon att gå och leka med, prata med... Som en kompis helt enkelt.
Att de valde att flytta hit, för att jag bodde här, för att jag är jag helt enkelt, ordningsam i huset, och snäll mot barnen osv. Det var liksom med i planerna.
Det kändes märkligt, att jag var med och påverkade huruvida en familj skulle flytta till Gotland eller inte.
Kul på nå vis, att jag kan uppfattas så. =)
Då blir jag så glad! Det ger liksom självförtroendet en extra boost, att få veta att man betyder något.
Ebba och jag gillar ju varann, hon är en jättemysig liten tjej. Linda (mamman) är ju också jättemysig, vi pratar väldigt mycket, och jag tycker att hon är super, är jätteglad över att det var hon och Sture som köpte huset. Bättre hyresvärd får man nog leta efter. Känns bra.
En annan sak som är bra, är att jag ligger ganska bra till för att få den större lägenheten högst upp i stora huset. Jag hoppas verkligen att jag kan få den, för den är fantastisk! WOW säger jag bara... =)
(Då skulle jag inte behöva skämmas för att ta hem folk heller, för där får det faktiskt plats folk... =P)

Just nu känns det dock rätt tråkigt, för jag har inte så mycket pengar.... Hade verkligen hoppats på att jag skulle ha råd att åka till Sthlm till 15 december och vara med på Svenska Kubdagen, men jag har inte råd...
Det är verkligen värdelöst. För det är egentligen inge dyrt att åka till Sthlm, men som sagt, plånboken är mager just nu.
Men jag håller jättemycket tummarna för att jag ska kunna åka till Paris i mars, till French Open, men det finns fler tävlingar som hägrar, Belgian Open i februari och sen EM i typ september. Tror att det blir i Polen.  EM är väl den jag mest vill åka på, sen VM igen, 2009. Det är fantastiskt häftigt! Längtar till nästa tävling!

Nu ska jag på födelsedagskalas i Vallstena!
-Annica out!

Kommentera

Publiceras ej