Jag och min sjukdom.

0kommentarer

Har varit på ljusbehandling idag.
Går där tre gånger i veckan för min psoriasis. Det har inte börjat ge resultat än, vilket är lite surt.
Börjar ju bli brun och så, men det blir inte bättre i min psoriasis.


Psoriasis påverkas mycket av stress och hur man mår. Stressar man mycket, eller mår dåligt, så blir psoriasisen sämre, vilket naturligtvis inte är bra.
En av dem som jobbar på ljusbehandlingen tjatar mycket på mig, att jag måste använda oljor, salvor och lösningar till mina utslag i hårbotten. Ifall jag inte gör något åt det så kan det bli så illa att mina hårsäckar dör och att jag kommer tappa håret. Annars måste jag klippa det kort för att solen/ljuset ska komma åt. Det vill jag verkligen inte.
Varken tappa håret eller klippa av det. Min mamma har haft psoriasis sen hon var i min ålder och hon skötte inte sin hårbotten ordentligt, vilket resulterat i att hon faktiskt är kal på en del ställen på huvudet, och så vill jag inte se ut...

Jag har förmodligen psoriasis på lederna också. Det är nästan som reumatism, det gör ont som helvete en del dagar i fingrar och handleder. Värst var det förra vintern då jag faktiskt fick ont i knogarna när jag skrev på datorn. Nu har jag börjat äta tabletter för inflammation i lederna, och de hjälper faktiskt.
Jag har svårt att lyfta tunga saker, till exempel stekpannan eller en kastrull när jag lagar mat.
Inte roligt.

Jag hoppas bara på att jag kan få en så kallad klimatvårdsresa, en resa utomlands till värmen, så att jag kan bli av med min psoriasis, iaf tillfälligt. Efter den förra, år 2000, så mådde jag riktigt bra.
Pigg och glad var jag.
Hade varit skönt.

Nu ska jag slänga mig i duschen, sen åka till affären.

Over and out!

Kommentera

Publiceras ej