Alla Hjärtans Dag!

0kommentarer

Alla Hjärtans Dag har alltid varit lite speciellt för mig.
Man ger en ros, får en ros, eller liknande.

Zeus är tydligen inte så vidare störtförtjust i det hela, tycker att det är löjligt att man har bestämt en dag.
Han tycker att man ska kunna göra så ändå, utan att den andra förväntar sig något, så att det liksom blir lite överraskning, lite oväntat.

Jag slutade 14.15, hade haft en kaotisk dag på jobbet, systemet var inte på hugget riktigt.
Så dessutom, tidigt på morgonen, typ halv åtta eller nåt, så kom en av gubbarna upp till mig på växeln, satte sig mittemot mig, och sa "det känns som att det inte står rätt till mellan oss". Så sitter han där och pratar om att folk går omkring o säger att jag fuskar, förprioriterar en del bilar, och att jag försöker hämnas på honom, genom att ge honom dåliga körningar.
Iallafall, så sitter han där, vräker ur sig en massa skit, och så säger han till mig, att han ska verka för att jag ska bort från växeln om jag fuskar.
Att övertala honom att det inte är så, det är svårt...
Jag säger iaf som det är, att jag inte fuskar.
Han får en körning och måste åka iväg.

Var skitsur, större delen av dagen.
Ringer Zeus när jag slutat, så säger han till mig att jag ska komma upp
och hämta honom i lägenheten, vi ska iväg.
Så har den underbara människan köpt gelehjärtan, blommor, och två presenter!
Gissa om jag blev glad!

En annan hade ju glömt att anordna något...
Skäms som fan.
Men men, det ska ju vara lite oväntat juh... ;)

Dagen avslutades med Jeepers Creepers i Zeusets famn.
Underbart!

Kommentera

Publiceras ej