Griniga gamla gubbar.

2kommentarer

Det absolut VÄRSTA jag vet, är karlar i 40-50-årsåldern, som tror att de kan bete sig hur de vill mot "oss ungdomar".
 
Jag HATAR gubbjävlar som kallar mej för "lilla gumman".


Tidigare var jag fotbollstränare, skitkul! Jag och en till (huvudtränaren) hade ett herrlag. Vi hade lika mycket att säga till om, båda två. Men så fort vi blev oense, så vart det verkligen fnurr på tråden. Han skötte sitt och jag skötte mitt. Detta slutade ju inte så bra, för jag tror killarna märkte att jag och huvudtränaren inte pratade alls.
 
Han tålde nämligen inte att jag (då som 20-åring och tjej dessutom!) hade lika mycket att säga till om med laget. Men det kan ju faktiskt vara så, jag menar, vi hade ju laget ihop.
 
Han kallade mej också "lilla gumman". Usch blä.
 
Det hela slutade iaf med att Annica inte orkade lyssna på griniga gamla gubbar, och avslutade sin tränarkarriär, right then and there.
 
(Killarna saknar mej ibland, hoppas jag.)


Som en händelse helt nyss. En gubbjävel på ett företag vi samarbetar med, vi kan kalla honom Kent, ringde till mej, och jag försökte lugnt och försiktigt säga att vi hade fått fax från dem, och han blev rasande, sa till mej att "lugna nu ner dej lilla gumman", och skyllde allt på mej, och sa att det var vår fax och vårat system det var fel på.
 
(Detta kanske är svårt för den som inte är insatt, men jag är så förbannad, så jag måste skriva av mej det här nånstans....)
 
Fine, sa jag, då ringer jag vår tekniker, om du ringer eran, och då röt Kent till mej igen, att Nej, det behövs inte, för vi har inget fel. Allt hos oss är jättebra.
 
Fine, då hörs vi, sa Annica, och lade på luren i örat på den otrevliga gubbjäveln.