Att bara titta...

1kommentarer

Att bara titta på någon, att se någon le, det är faktiskt vackert.

Ibland så räcker det, att bara titta, ett leende tillbaka är fint.

Egentligen, ibland finns det inte ord, det räcker med att möta en vänlig blick.  Man kan faktiskt bli förälskad i ett sånt ögonblick. Det är vackert!

 

Har klurat lite på det här med att gissa ålder på folk. Gissar man fel, då ligger man fan illa till i en del fall. Tjejerna 25 och uppåt vill gärna se yngre ut, tjejer under 25 vill se äldre ut.

Skulle gissa åldern på en kille på jobbet. 24 sa han. Shit! va jag gissade fel! När jag berättade min chansning på 30 insåg att jag förmodligen sumpat min chans. Man är ju för jäkla bra...

Fast å andra sidan, hans gissning på mig var inte alltför bra heller tydligen, för han trodde jag var betydligt äldre än 21.  Kanske är bra, vet inte.. Vi funderar på det här ett tag.

För ett par veckor sen var det en på jobbet som skulle gissa min ålder. 17-18 trodde han. Då tar man nästan illa vid sig.

Att visa leg är fasen inte heller roligt.. Att tas för att vara under 18 när man är 21, naj, ingen komplimang direkt.

1 kommentarer

Liten ängel

05 Aug 2005 07:01

Du, det är inte lätt att gissa åldrar! Men håll tummarna för att det håller i sig vettja! Det är rätt kul att få höra att man ser ut som 25 när man är 3?! Kram!

Kommentera

Publiceras ej