Another day in the taxiväxel...

1kommentarer

Då var man på plats igen.

Ytterligare en dag av sandlådefasoner, otrevliga turister, platser som man aldrig hört talas om (som inte finns i verkligheten heller, eftersom turisterna inte vet vad det heter...), en helnatt i min taxiväxel.

Ska bli spännande att se hur många som vill bjuda på öl ikväll, som kör 20 frågor, som vill veta allt om mej. Inte alltför ovanligt såhär års. Man låter tydligen rätt trevlig.. :D

 

Femte dagen i rad, har jobbat (medräknat idag) 8 av 9 dagar i juli. Skulle varit ledig egentligen, på riktigt igår och idag, men mina planer verkar alltid gå åt skogen.

Funderar på att byta jobb.

Den stora frågan är ju; vem vill anställa en 21-årig gotlänning med en nyfikenhet utan dess like, som pluggat journalistik på gymnasiet, lagom mycket attityd och skinn på näsan, med ett brinnande intresse för fotboll och innebandy?

Verkar tydligen vara en dålig kombination, eftersom jag sällan blir kallad till arbetsintervju..

Konstigt. Jag menar, jag är ju rätt snäll. Trevlig också..

 

Har många funderingar på vad jag ska göra av mitt liv, vad jag ska bli när jag blir stor.

Frågar man dagens ungdomar så svarar 9 av 10 att de vill bli kända.

Egentligen, varför? Sen när de väl är kända så vill de inte att någon ska känna igen dem, vill inte vara med i en enda tidning. Men det är ju det som är grejen med att vara känd, att folk vet vem du är! Märklisch.

 

Buckle up Dorothy, 'cause Kansas, is going bye bye!

1 kommentarer

Patrik

09 Jul 2005 17:57

Du kan börja jobba som sierska.

Kommentera

Publiceras ej