Upp och nervända året.

0kommentarer

2012 är snart slut, och jag ser fram emot ett fantastiskt 2013. Det bara måste bli bra. Min magkänsla säger att det kommer bli ett år att minnas!

För fem år sedan bodde jag fortfarande på Gotland och hade precis bestämt mig för att Gotland var för litet för mig. Jag hade inget fast jobb, och jag kände att jag behövde andas annan luft. Mina kära kollegor på Svenska Spel peppade mig gott. Vilken fantastisk samling människor jag jobbade med!

För tre år sedan bodde jag i min fantastiska etta vid Gullmarsplan/Hammarbyhöjden och fullkomligt njöt av att vara singel. Det var ett jävligt bra år, det där 2009. Vi inväntade min systerdotters Cassandras ankomst, eftersom hon var planerad till 20 december, men bestämde sig för att inte komma förrän 4 januari. Good choice! Att jag bara några dagar in på det nya året skulle hitta min fantastiska sambo, ja, det hade jag ju ingen aning om. :)

För ett år sedan bestämde vi spontant att dra ut på Ingarö och inte göra något större av nyår. Vi blev dock snabbt inbjudna på en stormiddag med drygt ett dussin andra, och vi hade det fantastiskt kul.

För tre månader sedan började jag plugga. Jävligt mycket mer läsande än vad jag förväntat mig. Har fortfarande inte kommit fram till om jag kommer klara första delkursen eller inte. Kaos.

Igår hade vi en sjukt skön slappardag, sådär som bara vi kan. Eller jo, jag pluggade lite.

Idag blir det fika hos svärisarna, ska bli mys!

Imorrn blir det nog bara vi på nyårsafton. Ska stå på balkongen med finskumpa och lyssna och titta på förortens fyrverkerier.

Jag måste nog säga att 2012 var ett av mina bästa och sämsta år. Det värsta jag varit med om hände 2012, samtidigt som det absolut bästa som hänt mig hände.
Bästa: Jag friade på skottdagen, och herrn svarade JA!
Sämsta: Min pappa åkte in och ut på sjukhus, till sist visste vi att han inte skulle komma hem den här gången. Det gjorde han inte heller. 26 mars var den absolut sämsta dagen någonsin, och 13 april var banne mig inte ett dugg bättre. Att det var en fredag gjorde inte saken bättre. Han fick regn dessutom. Junk.

För 2013 finns det så himla mycket planer! Jag har så vansinnigt många drömmar, men troligtvis kommer jag behöva vänta med många av dem. Som vanligt handlar allting om pengar. Men vi får se. Allt kan ännu hända.

Så, hur var ert 2012? Vad förväntar ni er av 2013?
Nyår,

Kommentera

Publiceras ej